Az állat-asszisztált foglalkozások nagyon hatékony és különleges módszerek lehetnek a testi-lelki-mentális jóllét támogatásában
Ezek a terápiás foglalkozások, az állatok jelenléte, és a velük való interakció több szempontból is rendkívül előnyös:
1.🐾 Érzelmi támogatás és stresszcsökkentés: Az állatokkal való kapcsolat nyugtató hatású, segít csökkenteni a stresszt, a szorongást és depressziót. Egy állat simogatása vagy a vele való interakció azonnali nyugalmat hozhat, és javíthatja a hangulatot.
2.🐾Társas kapcsolatok fejlesztése: Az állat-asszisztált terápia különösen hasznos lehet azok számára, akik szociális készségeik fejlesztésén dolgoznak. Az állatokkal való kapcsolat bizalmat építhet, és segíthet a társas interakciókban.
3.🐾 Fizikai egészség és mozgás: Egyes állatok bevonása a terápiába fizikai mozgást is biztosít, ami fejleszti az egyensúlyt, a motorikus készségeket, és segíthet a rehabilitációban is.
4.🐾 Önbizalom és önismeret: Az állatokkal való foglalkozások során könnyen tanulhatunk a saját érzelmi állapotunkról és reakcióinkról. Az állatok tükrözik a környezetükben lévő emberek érzelmeit, ami segíthet az egyéneknek megérteni saját érzéseiket és viselkedésüket, s a kívánt módon megváltoztatni azt.
5.🐾 Empátia és felelősségérzet: Az állatokkal való kapcsolódás fejleszti az empátiát és az odafigyelést másokra, ami később "átültethető" emberi kapcsolatokra is., ugyanis az állat-asszisztált események és fejlesztő/terápiás foglalkozások során az állat és ember között kialakuló kötődési mintázat nagyon hasonló az ember szignifikáns kapcsolataiban megjelenőhöz. Az állat gondozása, megfigyelése, a vele való együttműködés pedig felelősségtudatot is erősít.
Az állat-asszisztált segítő-fejlesztő foglalkozások rendkívül sokoldalúak, és alkalmazásuk minden korosztály számára igen hasznos lehet, különös tekintettel a testi-lelki-mentális jóllét kihívásaival küzdő személyeket.
Állat-asszisztált terápiás foglalkozásvezetőként és speciális családikutya kiképzőként
vallom, hogy A LEGJOBB TERÁPIA SZŐRŐS ÉS NÉGY LÁBA VAN.
Az együttélés állatokkal évezredek óta alapvető és természetes az ember számára. Az eltávolodás a természeti környezettől, a természet ritmusától, az állatoktól, az emberi kapcsolatoktól, végül pedig önmagunktól,számos mentális és pszichés zavar, és ennek következtében testi betegségek kialakulásában és fennmaradásában játszik szerepet.
A házikedvencek oldják a feszültséget, csökkentik a félelmet és a szorongást. Közérzetünkre és hangulatunkra gyakorolt jó hatásuk hamar megfigyelhető. Az állatok fizikai, érzelmi, szociális és kognitív hatásokat fejtenek ki az emberekre, az állati segítők jelenléte a fejlesztő-segítő-terápiás foglalkozásokon pedig óriási motiváció a gyerekek számára, és nincs olyan feladat, amit ne végeznének el szívesen az állatok jelenlétében.
A hozzám érkező gyermekek számára az ÁLLAT-ASSZISZTÁLT TERÁPIÁS MEGTÁMOGATÁS
az “alap” fejlesztő foglalkozásoknak (lásd Gyermekpszichológia - Pedagógia aloldal) képezi részét.
Emellett elérhetők csoportos állat-asszisztált stressz- és szorongásoldó foglalkozások,
valamint speciális állat-asszisztált fejlesztő csoportfoglalkozások is.
A foglalkozás jellege és célja
A segítségemet kérő családok, szülők gyermekei részt vehetnek állat-asszisztált pedagógiai és oktatási-nevelési célú fejlesztő foglalkozáson, amely természetes környezetben, csoportos/egyéni formában, strukturált pedagógiai keretek között zajlik, a gyermekek életkorához és egyéni szükségleteihez igazodva.
A foglalkozások célja a gyermekek készségeinek és képességeinek komplex, élményalapú fejlesztése, különös tekintettel az alábbi területekre:
1. Kognitív képességek
· Figyelemkoncentráció
· Emlékezet
· Problémamegoldás
· Munkamemória
· Végrehajtó funkciók (pl. szabálybetartás, tervezés)
2. Szociális készségek
· Együttműködés
· Kommunikáció (verbális és nonverbális)
· Empátia
· Szabálytudat
· Konfliktuskezelés
· Társas felelősségvállalás
3. Érzelmi-személyiségfejlődés
· Önbizalom
· Felelősségérzet
· Stresszcsökkentés
· Érzelmek felismerése és verbalizálása
· Önkontroll, impulzusszabályozás
· Frusztrációtűrés, kudarctűrés
4. Szenzomotoros és mozgásos készségek
· Egyensúly és koordináció
· Finommotorika
· Térbeli tájékozódás
· Testséma, testkép erősítése
· Kerületi és kétoldali mozgásintegráció
· Ritmikus mozgás, mozgássorozatok kivitelezése
5. Kommunikációs és metakommunikációs fejlesztés
· Testbeszéd értelmezése (állaté és emberé)
· Nonverbális jelzések gyakorlása
· Koherens, jól érthető beszéd fejlesztése játékosan – hanghasználat, artikuláció, összefüggő gondolatkifejezés gyakorlása
6. Természetismeret és környezettudatosság
· Környezeti nevelés
· Fenntarthatósági attitűd
· Állatok jólétének megértése, természet iránti tisztelet
7. Állat és ember közötti kapcsolat fejlesztése
· Bizalom és társas kapcsolatok tanulása
· Nonverbális jelzések olvasása
· Állatokkal való tudatos együttműködés
· Felelős állattartás alapelveinek elsajátítása
*A foglalkozásokat pedagógus, gyermekpszichológiai konzulens, gyermekjóléti- és gyermekvédelmi szakember, továbbá állatasszisztált terápiás foglalkozásvezető, állatasszisztált pedagógiai fejlesztő, és kutyakiképzői felnőttképzési képesítésekkel rendelkező szakember vezeti.
**A foglalkozások megvalósítása során minden esetben figyelembe vesszük a 27/2009. (XII. 3.) SZMM rendelet és a hatályos állatvédelmi, gyermekvédelmi jogszabályok előírásait, a résztvevők biztonsága és az állat jólléte érdekében.
Állat-asszisztált terápiás képesség- és készségfejlesztés:
Gyermekpszichológia és Pozitív pedagógia,
Iskola előkészítő foglalkozások,
Kommunikáció fejlesztés, Érzelmi intelligencia fejlesztés, Indulatkezelés és érzelemszabályozás,
Testi-lelki önvédelem, Önértékelés és önbizalom erősítése, Stresszoldás és szorongás oldása, Mozgásos terápiák
Vizsgálatok igazolják, hogy az állatok simogatása során az ember és az állat vérnyomása, pulzusa, illetve a vérben stressz-reakcióban résztvevő hormonok szintje (pl. adrenalin, noradrenalin) csökken. Emellett a kötődésben és egyes, a szervezet védekezésében szerepet játszó anyagok szintje (pl. endorphin, oxitocin) növekszik.
Az érintésen túl az állatok puszta közelsége is ellazít, nyugtató hatással van ránk. – Ennek jótékony lelki, élettani, pedagógiai illetve közösség építő hatásához nem férhet kétség.
Terápiás állat segítségével nagyobb hatékonysággal vonhatjuk be az érintetteket a kezelési vagy fejlesztő folyamatba is.
Az állatok felé bizalommal fordulhatunk, nem ítélkeznek felettünk, lehetünk egészségesek vagy betegek, szomorúak vagy lelkesedéssel teliek, bátortalanok vagy a társaság középpontja. Jelenlétükben átélhetjük a feltétel nélküli elfogadás érzést.
Fejleszthetők segítségükkel a kognitív funkciók, azaz a megismerési és gondolkodási tevékenységek (ebbe beletartozik az észlelés, a figyelem, az emlékezet, a beszéd, de a tanulási és döntési folyamatok is). Több vizsgálat igazolta, hogy a tanulásban, az új ismeretek elsajátításában, a memória és az empátia fejlesztésében is eredményes a módszer alkalmazása; valamint a feszültség- és szorongásoldás mellett biztonságérzetet nyújtanak, és elősegítik az emberek közötti kapcsolatteremtést is.
Érthető tehát, hogy az állat asszisztált terápiás tevékenységek hazánkban is kezdenek egyre népszerűbbé válni.
A feltétel nélküli szeretet, melyet egyes állatok képesek mutatni felénk, átmelegíti a gyerekek szívét, nyitottabbá teszi őket az egész világra. Számtalan tudományos tanulmány és felmérés bizonyítja a speciálisan képzett „segítő” állatok pozitív hatásait a foglalkozások folyamán. A gyermekek úgy dolgoznak, hogy nem érzik feladathelyzetben magukat, több a sikerélményük, nem szoronganak, az állat jelenlétének köszönhetően jól motiváltak, és magabiztosabbá válnak. A segítő állat jelenléte miatti magasabb motivációs szintjüknek köszönhetően a gyermekek kedvvel, örömmel vesznek részt a foglalkozásokon, szívesebben végeznek feladatokat, melyeket játéknak tekintenek.
Ezen kívül az állat, mint személyiségfejlesztő tényező hatással van a gyermek szociális- és érzelmi fejlődésére, elősegíti a társas kapcsolatok kialakítását és azok alakulását. Az állatos foglalkozások során a gyerekek között kialakuló kölcsönös elfogadás, feltétel nélküli szeretet, egymásra figyelés, együttes játék hozzájárul a biztonságérzet, az önbizalom, az empátia kialakulásához. A gyermek megnyílik a világ felé, kötődés, nyitottság, pozitív attitűdök alakulnak ki. A boldogsághormonok hatására örömérzet, szorongáscsökkenés jellemző. A gyermek emellett az irányító szerepet is gyakorolhatja.
Foglalkozások díja
A gyermekeknek szóló szolgáltatások személyesen, a kiegészítő, támogató szólói konzultációk pedig online és személyes konzultáció keretében is igénybevehetők.
Az alkalmak gyermekeknek 50 percesek és a díjuk 22.000.-/alkalom; a kiegészítő, felnőtteknek szóló konzultációk 110 percesek és a díjuk 35.000 Ft/alkalom,
Csoportfoglalkozások: lásd az aktuálisan meghirdetett eseményeknél
A fizetés átutalással, előre történik.
Számlát mind magánszemélyek, mind cégek-intézmények számára tudunk kiállítani.
Aki saját otthonában és saját kiskutyával szeretné kihasználni az állat-asszisztált intervenciók jótékony hatásait gyermeke megtámogatására,
annak hatékony segítséget kínál a Családi kutyák képzése szorongással és pszichés nehézségekkel élők számára®
A kutyák már régóta ismertek, mint hatékony társak és segítők a mentális és érzelmi problémákkal küzdő emberek számára. Különösen a gyermekek esetében a kutyák biztonságot, szeretetet és feltétel nélküli elfogadást kínálnak, amelyek csökkenthetik a szorongást, növelhetik az önbizalmat és támogathatják a szociális készségek fejlődését. Azonban ahhoz, hogy ez a kapcsolat valóban támogató és hatékony legyen, nemcsak a kutyák felkészítése szükséges, hanem a gyerekek és a szülők részéről is meg kell teremteni a megfelelő érzelmi környezetet.
Ez a fajta közös munka – ahol a kutyák képzése nem csak a kutya számára, hanem a család egészére nézve is egy terápiás folyamat – segít a szorongással, ADHD-val, SNI-vel, BTMN-nel, OCD-vel, autisztikus tünetekkel, vagy más pszichés nehézségekkel küzdő gyermekek számára megtanulni, hogyan kezeljék érzelmeiket, hogyan fejlesszék az önértékelésüket, és hogyan alakítsanak ki egy támogató kapcsolatot egy hűséges, szeretetteljes társukkal. A kutya jelenléte biztonságérzetet ad a gyermeknek, miközben a kutyával való kapcsolódás, az érzelmek kölcsönös kifejezése és a közös tevékenységek során fejlődnek a gyermek szociális készségei és stresszkezelési technikái.
A módszer segítségével a szülők és a gyermekek megtanulják, hogyan alakíthatnak ki egy támogató, szeretetteljes kapcsolatot nemcsak önmagukkal és egymással, hanem a kutyával is, mely aztán pozitív módon visszahat saját magukkal és szeretteikkel való kapcsolatukra. A kutya kiképzése során nem csak a kutya viselkedése fejlődik, hanem a család is egy új módon kezd el kapcsolódni önmagához és egymáshoz. A kutyák, mint az érzelmi tükör, érzékenyen reagálnak az emberi érzelmekre és rezgésekre - az Életegyensúly módszer által kialakított nyugodt, kiegyensúlyozott belső világ pozitív hatást gyakorol a kutyákra is, akik ezáltal még hatékonyabban tudnak segíteni a gyermekeknek.
Ez a modell hosszú távon képes javítani a gyermek életminőségét, segíteni őt a pszichés problémák leküzdésében, és egyensúlyt teremteni a család életében. A kutyák szerepe ebben a folyamatban nem csupán mint segítő jelenik meg, hanem a család integrált tagjaivá válnak, akik hozzájárulnak a családi kohézió erősítéséhez és a gyermek mentális fejlődéséhez. A módszer sikeressége abban rejlik, hogy minden résztvevő – legyen az szülő, gyermek vagy kutya – egy támogató, elfogadó kapcsolati hálót alkot, amelyben a szeretet és a figyelem mindenkinek segít megtalálni az egyensúlyát és előhozni a mélyen benne szunnyadó értékes képességeket; s ezzel nem csak a kutyák képzését forradalmasítja, hanem új lehetőséget kínál a szorongó és pszichés problémákkal küzdő egyéneknek és családjaiknak, hogy közösen, egy új perspektívából nézve találják meg az érzelmi egyensúlyt és boldogságot.
Árak:
feltáró első szülői konzultáció: 110 perc/alkalom 35.000.- forint
kutyasuli alkalmak (5x40 perc)
- Budapest Halmi erdő 35.000.- forint/5 alkalom
- házhoz kiszállás alap ár + kiszállási díj (km alapján)
Online kutyás konzultáció családoknak, ahol a kutya a gyereké, de a kutyával járó gond a szülőé
Kutyát vettetek a gyereknek, de most mégis rád maradt a feladat?
Sok családban ismerős ez:
„A gyerek akarta a kutyát.” „Megígérte, hogy gondoskodik róla.” „De most én sétáltatom, én fegyelmezem, és rám ugrál fel…”
A kutya–gyerek kapcsolat tele van kihívással - és ha ügyes vagy, lehetőséggel is.
Mindkettőben segítek.
Mi ez a szolgáltatás?
Személyre szabott online kutyakiképzői tanácsadás, amely segít: megérteni, miért nem működik a gyerek–kutya dinamika, bevezetni egyszerű szabályokat, rutint, gyakorlatokat, megtanítani a gyereknek, hogyan legyen biztonságos, szeretetteljes vezető, megelőzni a rossz szokásokat (ugrálás, nyalogatás, félelem, dominancia), hogy a kutya ne játékszer, hanem családtag legyen.
Kinek ajánlom?
Olyan szülőknek, akik szeretnék, hogy a gyerekük és kutyájuk kapcsolata harmonikus legyen.
Olyan családoknak, akik nem akarnak „kutyaiskolába járni”, de szeretnék jól csinálni. Olyan gazdiknak, akik érzik: „valami nem klappol, de nem tudják, hol rontják el”.
Hogyan zajlik?
1. Online konzultáció (50 perc) Kérdezlek, figyelek, elemzek. Feltárjuk, hol borul a rendszer – és mit lehet tenni.
2. Az alaklom végén írásos összefoglalót kapsz a legfontosabb dolgokról + első „házi feladat” (egyszerű lépések, amit te is, és a gyermek is meg tudtok csinálni. Rutin, kommunikáció, alapvető szabályok játékos formában…).
3. Opcionálisan személyes találkozó / séta - Ha Budapesten vagy környékén élsz, időpontot egyeztethetünk; megmutatom élőben is, hogyan lehet együttműködni a kutyával. (50 perc).
4. Az alkalmak tetszőleges számban ismételhetők. :)
Ár Csomag - Mit tartalmaz azr
🐾 Alap konzultáció: 1× online beszélgetés + összefoglaló + házi feladat 14 900 Ft
🐾Utánkövetéses konzultáció: 1× online beszélgetés + összefoglaló + házi feladat; majd egy hónap elteltével egy újabb, 30 perces online konzultáció - utánkövetés - és új gyakorlat 21 900 Ft
🐾Személyes bővítés: Alap konzultáció + 1× személyes séta (Budapest) (2x50 perc) 29 900 Ft
Hogyan tudsz jelentkezni?
📧 Írj nekem üzenetet itt: juditszollos@gmail.com email vagy https://www.facebook.com/EletegyensulySzollosJudit FB messenger üzenet
Egy gyermek is megtanulhat felelősséggel bánni a kutyával – ha mi megtanítjuk neki, hogyan legyen vezető, és nem főnök.
Stressz és szorongásoldó kutyás erdőjárás gyermekeknek®
Egyéni, valamint kis létszámú csoportos foglalkozások formájában
Privát alkalmak, és előre meghirdetett csoportok is elérhetők
Az aktuális, meghirdetett nyilvános események mindig megtalálhatóak a szakmai facebook oldalon;
egyéni vagy privát kiscsoportos erdőjárás egyeztetése pedig
egyéni árszabással privát üzenetben lehetséges.Saját kutyás és Segítőkutyás alkalmak
Budapesti állandó helyszín (XVIII.kerület Halmi erdő)
és kutyás kirándulások
Az állat-asszisztált pedagógia és állat-asszisztált oktatás-nevelés keretein belül zajló erdei csoportos séta a stresszoldáson és szorongásoldáson túl rengeteg készséget és képességet is fejleszt a gyermekeknél – különösen így, hogy a foglalkozás tudatosan strukturált célok mentén történik:
- Kognitív képességek: figyelem, koncentráció, emlékezet, problémamegoldás
- Szociális készségek: együttműködés, kommunikáció (verbális és nonverbális), empátia, szabálytudat
- Érzelmi-személyiségfejlődés: önbizalom, felelősségérzet, stresszcsökkentés
- Szenzomotoros és mozgásos készségek: egyensúly és koordináció, finommotorika, testséma és térérzékelés
- Természetismeret és környezettudatosság: környezeti nevelés, fenntarthatósági attitűd,
természet iránti tisztelet kialakítása, állatok jólétének megértése
- Állat és ember közötti kapcsolat fejlesztése: bizalom, biztonság és társas kapcsolat tanulása,
nonverbális jelzések olvasása
Itt olvashatsz a Módszerről bővebben is
egy velem készült interjút:
https://kutyabarathelyek.hu/hu/hirek/reszletek/a-kutyak-gyogyszerek-interju-egy-kutyas-terapiakat-megalmodo-mentalhigienes-szakemberrel/
TÉGED IS VÁRUNK!